Příprava podkladů pod hydroizolace mostů se stroji o vyšším výkonu - nové poznatkyBLASTRAK-Morava, spol. s r.o. Firma BLASTRAK-MORAVA, spol. s r.o. vznikla v roce 1994 jako specializovaná firma na tryskání vodorovných povrchů. V současnosti firma provozuje základní činnosti:
V současné době po více jak sedmiletém působení v tuzemsku i v zahraničí rozšířila naše firma svoji působnost o některé další doplňkové technologie k tryskání. Na mostech jsme v současné době schopni provádět pro hydroizolační firmy nebo větší mostařské společnosti tyto komplexní práce:
V letošním roce dochází k dalšímu postupnému zvyšování nároků na přípravu podkladů ze strany investorů a hydroizolačních firem. Jde zejména o intenzitu a rychlost provádění tryskacích prací jak z hlediska klimatických podmínek, tak z hlediska intenzity tryskání. U tryskacích strojů (viz.foto) bylo nejdříve nutné vyřešit otázku odolnosti pancířů proti otěru. Na této problematice jsme pracovali několik měsíců, změnili jsme typ materiálu a podařilo se nám prodloužit životnost pancířů ze 100 mh na 300 mh. Za těchto podmínek bylo možno přistoupit k instalaci silnějšího elektromotoru z 10,5 kW na 18 kW a přebudování celé elektroinstalace ze 32 A na 63 A. Prakticky to znamená také nákup tří silnějších elektrocentrál o výkonu 38 kVA pro pohon těchto strojů. Co to znamená pro mostaře? Dokážeme tryskat povrch velmi tvrdých betonů s vyšší intenzitou tryskání, nebo zrychlit tryskání zhruba o 50 %. To znamená, že doposud trvalo tryskání 1000 m2 zhruba 10 hodin, za tuto dobu můžeme se silnějším strojem tryskat až 1500 m2. Největší zájem hydroizolačních firem je o tzv. tryskání nadstandartní, tzn. že odstraňujeme tímto tryskáním základní nevýhodu a sice tu, že se netvoří podélné více vytryskané pruhy. Metoda spočívá ve dvojitém tryskání (viz.schéma) a to tak, že s pomalejším tryskáním se provede první pojezd a druhým rychlejším pojezdem se provede tzv. druhé tryskání. Výhodou této nové metody je to, že pro dvojnásobné tryskání se dosahuje vyššího výkonu, plocha je otryskána rovnoměrně s prokazatelně lepší strukturou a spotřeba jednak penetračního epoxidu a pak i spotřeba pečetící vrstvy je nižší při dodržení přilnavosti a vodotěsnosti. Schéma:
Tryskání ocelových mostů se doposud provádělo 3-4 x. Se silnějším tryskacím strojem 1-2 x, což znamená, že za 10 hod práce dokážeme otryskat 500 m2 na hotovo. Se zájmem bylo v letošním roce přijato tvarové frézování betonů mostů a parkovišť. Na mostech šlo především o dotvarování okolí betonových vpustí. Na parkovištích frézujeme nerovné napojení asfaltů, odvodnění kaluží odvodňovacím profilem (viz.foto). Při pochybnostech na kvalitu betonu zajišťujeme odvrty nebo zkoušku makrotextury. |
ISSN 1213-6395 | Tiráž | RSS | © 2000-2008 MOSTY.CZ, vyrobil: nexum Trilog |