30.12.2007 | Ing. Jan Svitavský, Ing. Libor Marek
Rekonstrukce mostu v km 6,930 tr. Praha hl. n. - Turnov, část 3.
Postup rekonstrukce Práce prováděné za železničního provozu před výlukou Práce v nepřetržité výluce kolej č. 4 Dtto pro koleje č. 2 a č. 1 Trvání nepřetržité výluky v jedné koleji bylo v délce 9 dní (kol. č. 4), 7 dní (kol. č. 2) a 7 dní (kol. č. 1). Vyjímání a vkládání nosných konstrukcí bylo provedeno během víkendu, kdy je ve městě slabý provoz, v prázdninových měsících, kdy i provoz městské hromadné dopravy je omezen. Osazení jednotlivých nosných konstrukcí se provedlo pomocí páru kolejových jeřábů EDK 750, přes kotevní prvky – BS kotvy, které byly v počtu 4 ks do každé NK zabetonovány v místě příčníků a po uložení na spodní stavbu odstraněny. Hmotnost prefabrikátů krajních byla 147,0 t, středního 124,8 t. Kolejové jeřáby EDK 750 pracovaly s těmito břemeny na samé hranici použitelnosti. Závěr Z jednoduše vypadajícího zadání vznikla komplikovaná stavba rekonstrukce s postupnou výměnou 3 nosných konstrukcí v místě zhlaví železniční stanice Vysočany. Ačkoliv nosné konstrukce ze ZBN jsou na tratích ČD velmi časté, málokdy se však ocelové nosníky do těchto konstrukcí používají svařované. Většinou se pak jedná o konstrukce se stlačenou stavební výškou, kde ekonomická stránka optimálního návrhu NK již nehraje podstatnou roli. A to je i případ tohoto mostu. Při zdvihu nivelety tratě o cca 300 mm se povedlo zachovat podjezdnou výšku pod mostem bez zásahu do komunikace a ocelové mosty s prvkovou mostovkou nahradit konstrukcemi s průběžným kolejovým ložem. Vše bylo provedeno ve velice krátkém časovém úseku za minimálního omezení dopravy jak na mostě, tak i pod mostem. Investor získal robusní avšak pohledově zdařilý objekt, který bude dobře sloužit po celou svou životnost s minimálními náklady na údržbu. Mimo jiné došlo i k zlepšení situace co se týče hluku při přejezdu železničních vozidel přes most v intravilánu Prahy. Hlavními účastníky rekonstrukce mostu byli:
|
ISSN 1213-6395 | Tiráž | RSS | © 2000-2008 MOSTY.CZ, vyrobil: nexum Trilog |