|
18.1.2008 | Ing. Marek Novotný
Pojízdné střešní pláště, řešení vodotěsných izolací
V následujícím textu bych rád představil technické možnosti řešení pojízdných střešních plášťů. V současné době jsou místa pro parkování mimořádně důležitá. Prakticky žádný velký obchodní celek nemůže existovat bez dostatečného množství parkovacích míst a proto je nutné umisťovat parkoviště všude, kde to jen jde. Od podzemí, kde se prakticky vždy dostáváme do tlakové podzemní vody, mnoho takových podzemních garáží je nutné sanovat, nebo se tato parkovací místa umisťují do patrových garáží, kde se využívá samozřejmě i plochy na střeše. Druhy pojížděných střešních plášťů:
Základní namáhání od pojezdu kolovými a kolejovými vozidly (smykovými a tlakovými silami při rovnoměrné i nerovnoměrném pohybu vozidel):
U mostů pro lodě, resp. heliportů dominantní namáhání je od tlakových sil. Modrá linka představuje pozici hydroizolace Základní dělení:
K dispozici máme mnoho technických řešení, které se, jak to bývá obvyklé, liší cenou a technickým řešením, spolehlivostí. Add a) Zde je nutné uvést základní kritéria, která limitují výběr tepelné izolace: Add b) Opět výrazným kritériem je pojížděná vrstva: Poslední dvě varianty jsou minimálně používané, dominantně se v současné době realizují přímo pojížděné hydroizolační vrstvy. Tento systém se skládá z dvou částí, první je vlastní hydroizolační povlak, druhou pak tvoří obrusná vrstva, která je přímo pojížděná. S provozem automobilů je nutno očekávat, že tuto vrstvu bude nutné udržovat, tj. doplňovat. |
||||
| ISSN 1213-6395 | Tiráž | RSS | © 2000-2008 MOSTY.CZ, vyrobil: nexum Trilog |


