6.3.2009 | Ing. Martin Vašák, Ing. Petr Buchta, Ing. Michal Grossmann
Oprava mostu v km 9,888 trati Hranice - Vsetín, 2. část
2. etapa Vyloučení provozu v traťové koleji č. 2, zapažení štěrkového lože a snesení železničního svršku. Demolice nosné konstrukce mostu pod kolejí č. 2. Odbourání částí stěn opěr. Příčný zásun tubusu nosné konstrukce mostu pod kolejí č. 2. Provedení přechodových oblastí, zřízení štěrkového lože a železničního svršku.
3. etapa Vyloučení provozu v traťové koleji č. 1 a snesení železničního svršku. Demolice nosné konstrukce mostu pod kolejí č. 1. Odbourání částí stěn opěr. Příčný zásun tubusu nosné konstrukce mostu pod kolejí č. 1. Provedení přechodových oblastí, zřízení štěrkového lože a železničního svršku. Odstranění pažení štěrkového lože.
4. etapa Dokončovací práce (betonáž šikmých svahových křídel, osazení zábradlí, terénní úpravy, dlažby).
Závěr I přes počáteční pochybnosti o proveditelnosti a funkčnosti tohoto nevšedního řešení se podařilo investora přesvědčit, a mostní konstrukce byla popsaným způsobem během roku 2008 zrealizována. Rozhodujícím pro získání souhlasu s takovým řešením byly patrně nesporné výhody, které řešení nabízelo: − Podstatné zkrácení doby výluky. − Při tomto postupu byly využity stávající opěry jako ztracené bednění a nebylo tedy nutné otevírat tak velkou stavební jámu pro jejich demolici. − S tímto rovněž souvisí i výrazné zmenšení hloubky a velikost kotevních prvků pro zajištění provozu na sousední koleji. − Veškeré izolace byly prováděny na volné ploše mimo stavební jámu. − Byla odbourána pouze část nosné konstrukce a nebylo nutné vyvážet tolik materiálu na skládku. − Použité celkové řešení výplně spáry na styku monolitických rámů obsahuje pojistný systém, pomocí kterého lze případné netěsnosti a průsaky snadno a rychle řešit, a to bez zásahu do konstrukce.
Obr. 5 Betonáž zasouvací dráhy
Obr. 6 Betonáž tubusu rámu
Obr. 7 Odbourání stávajících nosných konstrukcí
Obr. 8 Zasunutý tubus do potvoru
Obr. 9 Provedení přechodových oblastí
Obr. 10 Nové štěrkové lože a železniční svršek
Obr. 11 Pohled na most po dokončení
|