14.11.2007 | Ing. Radim Brůžek
Rekonstrukce mostu v km 151,055 v trati Plzeň - Česká Kubice (2. část)Uložení NK Nosná konstrukce je uložena na 4 ocelová svařovaná ložiska. Pevná ložiska jsou na opěře O2, posuvná na opěře O1. Všechna ložiska jsou kotvena do úložných prahů trny, které byly součástí dodávky ložisek. S ocelovou konstrukcí jsou ložiska spojena šroubovým stykem. Mezi ložiskem a OK je klínová deska z důvodu podélného sklonu mostu. Protikorozní ochrana ložisek je navržena ve stejné skladbě jako pro OK. Ložiska včetně kotevních trnů jsou uložena do vrstvy plastmalty min. tl. 10 mm. Obr. 5 Vložení OK do otvoru i s bedněním pro spřaženou desku Izolace a odvodnění nosné konstrukce Na mostě byla aplikována celoplošná hydroizolace z natavitelných pásů z modifikovaného asfaltu s tvrdou ochranou z betonu v tl. 50 mm s výztužnou vložkou. Spodní stavba Založení obou původních opěr bylo pro daný stav velmi dobré. Navětralé fylitické břidlice zde tvoří předkavartérní skalní podklad podloží základů obou opěr. Vzhledem k tomu, že nové uložení mostu bylo posunuto dále od okraje opěr směrem ke středu základu je původní založení vyhovující i pro větší přitížení od nového mostu s průběžným kolejovým ložem. Kamenné zdivo základů a ponechaných částí dříků byly tlakově proinjektovány klasickým způsobem a všechny lícové plochy byly hloubkově přespárovány. Technologie výstavby Most byl přestaven během traťové výluky pro část stavby „Zvýšení rychlosti Plzeň – Česká Kubice“, která trvala nepřetržitě 50 dní. Výstavbu dále znepříjemňovala nepřízeň počasí, kdy jarní tání sněhu vzedmulo tok řeky Zubřiny a zatopilo celé okolí mostu a zvýšena hladina zůstala téměř po celou dobu výstavby. Po opadnutí vody se staveniště proměnilo doslova v bažinu. Obr. 6 Zatěžovací zkouška Závěr Nový most byl uveden do provozu v květnu 2006, jako jeden ze souboru stavebních objektů stavby „Zvýšení rychlosti Plzeň - Česká Kubice“. Přestože došlo k zásadní změně původního tvaru a typu mostu z dolní na horní mostovku, z příhradové na plnostěnnou konstrukci, most do krajiny zapadá a to hlavně díky nízké stavební výšce a proměnnému průběhu dolní pásnice. Navíc je tato konstrukce velmi ekonomická a prakticky bezúdržbová. Závěrem je třeba dodat, že náročnou stavbu jak z hlediska termínu tak podmínek na staveništi se podařilo zvládnout díky dokonalé spolupráci a profesionalitě všech zúčastněných stran. Hlavními účastníky stavby byli: |
ISSN 1213-6395 | Tiráž | RSS | © 2000-2008 MOSTY.CZ, vyrobil: nexum Trilog |