11.12.2009 | Ing. Jiří Borovička, Ing. David Kmošek
Železniční uzel Brno, 1. etapa, 1. část odstavného nádraží Železniční mosty v rámci 1. části odstavného nádraží, II. část
ZÁVĚR Uvedenými rekonstrukcemi a výstavbami mostních objektů dojde k výraznému zlepšení dopravní situace na ulicích Sokolova a Košuličova Přehled zpracovatelů projektu: Hlavní inženýr stavby: Ing. Miroslav Polák SUDOP Brno s.r.o. (zástupce pro MCO a.s. - Ing. Pavel Neumann), Garant mostních objektů: Ing. Radomír Hanák SUDOP Brno s.r.o. (zástupce pro MCO a.s. - Ing. Jiří Borovička), Zpracovatelé jednotlivých objektů: Kolektiv odborných projektantů SUDOP Brno s.r.o. a MORAVIA CONSULT Olomouc a.s. Celkový přehled mostních objektů v ulici Sokolova a Košuličova: SO 01-19-03, Most v km 140,364 (projekt Ing. Radomír Hanák – SUDOP Brno s.r.o.) Nosnou konstrukci tvoří pro každou kolej jednopolový samostatný ocelový most s horní ortotropní mostovkou. Rozpětí mostu činí 16,0 m. Spodní stavbu tvoří dvě masivní opěry z prostého betonu s železobetonovými úložnými prahy, závěrnou zídkou a římsami.SO 01-19-04, Most v km 140,366 (Ing. Hana Hanáková – SUDOP Brno s.r.o.) Sdružený monolitický železobetonový polorám o dvou otvorech světlosti 9,00 m (silnice) + 3,00 m (chodník). SO 01-19-06, Most v km 152,571 (Ing. David Kmošek, Ing. Lhotský – SUDOP Brno s.r.o.) Spřažená ocelobetonová nosná konstrukce se dvěmi hlavními nosníky o rozpětí 23 m při konstrukční výšce 1,67 m. Spodní stavba mostu je monolitická železobetonová založená na velkoprůměrových pilotách. SO 01-19-07, Most v km 140,833 (Ing. Jiří Borovička – MCO a.s.) Novostavba železničního mostu přes obslužnou komunikaci. Železobetonová nosná konstrukce se zabetonovanými nosníky – světlost 9,0 m, uložená na železobetonové spodní stavbě založené na velkoprůměrových pilotách. SO 01-19-08, Most v km 140,872 (Ing. David Pospíšil – MCO a.s.) Novostavba železničního mostu přes obslužnou komunikaci. Železobetonová nosná konstrukce se zabetonovanými nosníky – světlost 9,0 m, uložená na železobetonové spodní stavbě založené na velkoprůměrových pilotách. SO 01-19-11, Most v km 140,884 (Ing. Petr Vachutka – MCO a.s.) Novostavba železničního mostu přes obslužnou komunikaci. Železobetonová nosná konstrukce se zabetonovanými nosníky – světlost 9,0 m, uložená na železobetonové spodní stavbě založené na velkoprůměrových pilotách. SO 01-19-12, Most v km 153,089 (Ing. David Pospíšil – MCO a.s.) Novostavba železničního mostu přes obslužnou komunikaci. Železobetonová nosná konstrukce se zabetonovanými nosníky – světlost 9,0 m, uložená na železobetonové spodní stavbě založené na velkoprůměrových pilotách. SO 01-19-13, Most v km 140,930 (Ing. Pavel Šedivý – MCO a.s.) Novostavba železničního mostu přes obslužnou komunikaci. Železobetonová rámová konstrukce, světlost 5,0 m – plošně založená. SO 01-19-21.1 až 4, Opěrné zdi v ulici Košiláčova – část 1 až 4. (Ing. Jiří Chrást – MCO a.s.) Novostavba železobetonových úhlových zdí založených na velkoprůměrových pilotách, místy plošně. Délka: část 1 – 125 m, část 2 – 126 m, část 3 – 44 m, část 4 – 87 m. SO 01-19-22, Opěrné zdi v ulici Sokolova (Ing. Tomáš Chytil – SUDOP s.r.o.) Novostavba železobetonových úhlových zdí založených na velkoprůměrových pilotách, místy plošně.
Fotogalerie:
Obr. 4 Pohled na linii mostů a opěrných zdí v areálu ulice Košuličova (zleva most v km 140,930, most v km 140,884 a most v km 140,833, mosty propojuje Opěrná zeď v ulici Košuličova – část 4) Obr. 5 Most v km 140,833 Obr. 6 Mosty v km 140,884, km 140,872,km 153,079 Obr. 7 Most v km 140,884 Obr. 8 Most v km 140,930
|