Mosty
11.6.2010 | Ing. Miroslav Teršel
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně
z hlediska bezpečnosti železnice navazuje na ČSN 73 6201:1995 a související mostní
průjezdní průřez (dále jen MPP). Dodržení volného mostního průřezu je významným
prvkem bezpečnosti provozování železniční dráhy a dopravy v celé jejich historii.
4.6.2010 | Ing. Radovan Kovařík, Ing. Blanka Karbanová
Posuzování mostních a tunelových objektů z pohledu správce, vlastníka a provozovatele dráhy
Provozování, správa, navrhování a realizace mostních a tunelových objektů jsou velmi
úzce související problémy. Tyto problémy řeší každý odborník v oblasti mostů a tunelů
z poněkud jiného pohledu, a proto je nezbytné, aby byly koordinovány. Zásadní při této
spolupráci provozovatele, stavebníka, projektanta a dodavatele je v tomto případě
pohled správce, vlastníka a provozovatele dráhy.
28.5.2010 | Ing. Jan Svitavský, Ing. Jan Marek
I/34 propojení dopravních okruhů České Budějovice, část II.
Vzhledem k tomu, že šlo o vyvolanou investici ŘSD, byla stavba mostu podřízena
minimalizaci výluk na frekventovaných železničních tratích při současném požadavku
ekonomického návrhu. To se povedlo ve značné míře díky použitým provizorním
soumostím.
26.5.2010 | Ing. Jan Svitavský, Ing. Jiří Marek
I/34 propojení dopravních okruhů České Budějovice, část I.
V rámci propojení dopravních okruhů v Českých Budějovicích je budována nová
silniční komunikace I/34. V místě křížení se železničními tratěmi České Budějovice –
Plzeň a České Budějovice – Praha byl v roce 2009 postaven nový železniční most
o jednom mostním otvoru. Přes budoucí komunikaci jsou převedeny dvě elektrifikované
koleje, každá po své spřažené ocelobetonové konstrukci s horní mostovkou
se štěrkovým ložem o rozpětí 27,0 m. Most je z technologických důvodů založen
plošně.
14.5.2010 | Dr.-Ing. Richard Buba, Dipl.-Ing. Stefan Kraft
Mosty na vysokorychlostní trati Ebensfeld-Lipsko, část II.
Pro přemostění mělkého údolí je z architektonického hlediska lepší volit nižší
mostovku, menší rozpětí polí a štíhlé podpory. V tomto duchu vznikl alternativní
návrh č. 1 (obr. 2b, 3b, 4a+c).
10.5.2010 | Dr.-Ing. Richard Buba, Dipl.-Ing. Stefan Kraft
Mosty na vysokorychlostní trati Ebensfeld-Lipsko, část I.
V současné době se realizuje nová vysokorychlostní trať mezi Ebensfeldem a Lipskem.
Snahou německé dráhy (DB) je uplatnit na této trati vedle osvědčených standardních
mostů i nové, inovativní návrhy s cílem zvýšení estetiky a snížení zásahů do krajiny.
2.4.2010 | Ing. Jiří Schindler, Ing. Pavel Ryjáček, Ph.D., Ing. Pavel Očadlík, Ing. Jan Henzl
Železniční most přes Labe v Kolíně, část II.
Vzhledem k nutnosti zajistit na vodní cestě výhledovou podjezdnou výšku 7,0 m je
mostní objekt navržen na budoucí osazení zdvihacích mechanismů pro pole č. 3.
Zásadním problémem zde jsou zejména kolejové detaily v blízkosti zdvižného pole
a technologické zařízení pro zdvih.
26.3.2010 | Ing. Jiří Schindler, Ing. Pavel Ryjáček, Ph.D., Ing. Pavel Očadlík a Ing. Jan Henzl
Železniční most přes Labe v Kolíně, část I.
Stávající železniční most přes Labe z roku 1910 nevyhovuje svou podjezdnou výškou
4,35 m současným požadavkům na parametry vodní cesty. Bude proto nahrazen
novým moderním mostem s podjezdnou výškou 5,25 m.
19.3.2010 | Ing. Antonín Pechal, CSc., Ing. Vojtěch Konečný, Ing. David Franc
Inovace v oblasti ocelových mostů s dolní mostovkou, část III.
V roce 2008 jsme zpracovali přípravnou dokumentaci nosné OK pro chystanou
rekonstrukci mostu přes Vltavu u Boršova nad Vltavou.
12.3.2010 | Ing. Antonín Pechal, CSc., Ing. Vojtěch Konečný, Ing. David Franc
Inovace v oblasti ocelových mostů s dolní mostovkou, část II.
Další železniční most, na kterém jsme použili mostovku integrovanou do nosného
systému, je objekt SO 210 Železniční most v km 25,486 trati Praha Smíchov -
Středokluky.
|