13.8.2010 | Dipl. Ing. Robert Veit-Egerer (PhD candidate), Ing. Zdeněk Jeřábek, CSc.
Nové spojení Praha – železniční estakáda přes Masarykovo nádraží – ověření výchozího stavu měřením dynamického chování metodou BRIMOS® v souladu s ČSN 73 6209
|
| |
Předmětem příspěvku je informace o způsobu ověření dynamického chování konstrukce novostavby „Železniční estakády přes Masarykovo nádraží v km 3,993 HL“ umožňující v průběhu životnosti kontrolu spolehlivosti konstrukce vč. stavu podélného i příčného předpětí porovnáním změn dynamických charakteristik konstrukce. Pro tento úkol bylo použito nedestruktivní měření dynamického chování metodou BRIMOS®, které odpovídá dynamické zatěžovací zkoušce, protože umožňuje vyhodnocení zjištěných parametrů podle kritérií předepsaných ČSN 73 6209 a poskytuje ještě mnoho dalších informací o nosné konstrukci. Při vyhodnocení dynamického chování se vycházelo z porovnání naměřeného stavu s výsledky dynamického výpočtu a mezními hodnotami dle norem. Obdobné měření dynamického chování bylo v roce 2008 firmami VCE a INFRAM provedeno na železniční estakádě Sluncová. Autoři poukazují na jejich publikaci o podrobném diagnostickém průzkumu [1].
Celý článek ze sborníku konference Železniční mosty a tunely 2010 si můžete přečíst zde.
|
(statická verze - archiv)