25.4.2008 | Ing. Karel Kovář
Výroba a montáž mostu Salzachbrücke v Salzburku, část. II
Součástí dodávky je i protikorozní ochrana ve výrobním závodě v rozsahu 11 500 m². Třívrstvým nátěrem o celkové tloušťce 230 μm (70+80 μm na bázi EP a 80 μm na bázi PU) jsou ošetřeny jak vnitřní, tak vnější plochy s výjimkou vnějších ploch dolní a horní pásnice. Ty jsou ošetřeny čtyřvrstvým nátěrem o celkové tloušťce 310 μm (70+80+80 μm na bázi EP a 80 μm na bázi PU). Krycí vrstva 80 μm na bázi PU bude nanášena na stavbě. Poměrně neobvyklý dvouvrstvý nátěrový systém na bázi EP je navržen na plochy ve styku s betonem. Na otryskaný povrch horní plochy horní pásnice a spřahovacích trnů je nanesena základní vrstva v tloušťce 70 μm, druhá vrstva v tloušťce 500 μm včetně posypu křemičitým pískem se nanáší pouze na horní pásnici. Nátěrové hmoty dodala firma Avenarius Agro. Výroba ocelové konstrukce prvního nosníku proběhla od 06/ 2006 do 12/ 2006, výroba druhého a třetího nosníku je naplánována od 02/ 2007 do 08/ 2007. Dodávky na stavbu a osazení všech dílců do projektované polohy pomocí mobilního 500 tunového jeřábu probíhá z obou břehů resp. umělých násypů v korytě řeky Salzach ve dvou termínech. Po osazení prvních čtyř délkových sekcí nosníku se násyp u jednoho břehu odstraní a zřídí se nový násyp u protilehlého břehu, odkud se osadí zbývající čtyři sekce. Z důvodu zachování provozu na obou kolejích se uvedený postup musí ještě jednou zopakovat. Po zprovoznění nové trati na vybudované mostní konstrukci se provede demontáž části stávajícího přemostění a postup výstavby ze zopakuje, tentokrát současně pro oba dva nosníky. Provede se demontáž zbývající části stávajícího přemostění, příčný zásun obou nosníků do definitivní polohy a postupné zprovoznění obou tratí. MCE Slaný dodává pro tuto stavbu rovněž pomocné montážní konstrukce a přípravky o celkové hmotnosti 120 tun. Dokončení montáže se předpokládá do 12/ 2007.
|
(statická verze - archiv)