Mosty
Integrální most Žichlínek, část II.
V závěrečné části článku si přečtete o nosné konstrukci mostu a o spodní stavbě a založení.
12.10.2009 | Ing. Pavel Novák, Ing. Roman Šafář Integrální most Žichlínek, část I.
V roce 2007 byl v km 20,175 trati Česká Třebová – Olomouc v rámci realizace stavby
„Moravská Sázava, poldr Žichlínek“ vybudován inundační železniční most, který je
zřejmě prvním integrálním železničním mostem na území České republiky. 2.10.2009 | Ing. Miroslav Teršel Prostorové uspořádání otvorů mostních objektů přes vodní překážky dle ČSN 73 6201:2008, část III. Závěrečná část článku Ing. Miroslava Teršela Vám přiblíží návrhové parametry pro jednotlivé kategorie mostních objektů nebo konstrukční pokyny pro návrh mostních objektů přes vodní překážky. 18.9.2009 | Ing. Miroslav Teršel Prostorové uspořádání otvorů mostních objektů přes vodní překážky dle ČSN 73 6201:2008, část II. Ve 2. části článku se autor věnuje požadavkům zvažovaným při hydrotechnickém posouzení návrhu. 11.9.2009 | Ing. Miroslav Teršel Prostorové uspořádání otvorů mostních objektů přes vodní překážky dle ČSN 73 6201:2008, část I. V současné době vychází ČSN novelizující ČSN 73 6201:1995, která v řadě oblastí významně mění normové poměry drážních mostních objektů i mostních objektů pozemních komunikací. 3.7.2009 | doc. Ing. arch. Patrik Kotas, Ing. arch. Petr Šafránek Nové spojení - vize a realita
Tento příspěvek je pokusem ukázat některé původní architektonické představy a jejich
přenesení do reality, do realizované stavby Nového spojení.
22.5.2009 | Ing. Adriana Javorčeková, CSc., Ing. Tomáš Kohout, Doc. Ing. Zdeněk Tobolka Zkušenosti s použitím hydroizolace Preprufe na stavbě Tunelu SAT 2A MÚK Malovanka
Příspěvek z konference Hydroizolace a vozovky na mostech z roku 2008 nám popíše praktické ukázky z praxe prováděné na jedné z největších podzemních staveb v ČR - tunelu Blanka v Praze.15.5.2009 | Doc. Ing. Vladislav Hrdoušek, Ing. Roman Šafář Navrhování betonových železničních mostů podle evropských norem Do soustavy ČSN se postupně zavádějí evropské normy, které se dotýkají všech oblastí stavebnictví. Navrhování mostních konstrukcí je vždy obsahem Částí 2 příslušných návrhových norem (Eurokódů 2 až 7). Současně s návrhovými normami se mění zásadně i normy pro zatížení, které je obsahem Eurokódu 1, jehož všechny části obsahují zvláštní oddíly pro mosty, kterým je třeba věnovat patřičnou pozornost. Zatížení dopravou je obsahem samostatné Části 2 Eurokódu 1. 1. část článku nás zavede ke změnám v EN oproti ENV, také k zásadám s ohledem na stupeň vlivu prostředí. Příspěvek Doc. Ing. Vladislava Hrdouška, CSc. a Ing. Romana Šafáře byl prezentován na 14. ročníku konference Železniční mosty a tunely v lednu 2009. 7.5.2009 | Ing. David Kmošek Rekonstrukce Znojemského viaduktu, část II.
Ve druhé, závěrečné části, se v příspěvku dočtete mimo jiné o řešení problému zřeďování kolejového lože a o montáži a výsunu ocelové konstrukce mostu.
30.4.2009 | Ing. David Kmošek Rekonstrukce Znojemského viaduktu, část I.
Znojemský viadukt převádí jednokolejnou trať Šatov – Znojmo přes údolí řeky Dyje.
Jedná se o historicky významný objekt, který byl postaven již roku 1871. Díky
havarijnímu stavu původního příhradového mostu bylo v roce 1992 přistoupeno
k výměně nosné konstrukce za mostní provizorium ŽM16. V současné době probíhá
rekonstrukce v rámci stavby „Elektrizace traťového úseku vč. PEÚ Šatov – Znojmo“
|
| ISSN 1213-6395 | Tiráž | RSS | © 2000-2008 MOSTY.CZ, vyrobil: nexum Trilog |
(statická verze - archiv)

V závěrečné části článku si přečtete o nosné konstrukci mostu a o spodní stavbě a založení.
V roce 2007 byl v km 20,175 trati Česká Třebová – Olomouc v rámci realizace stavby
„Moravská Sázava, poldr Žichlínek“ vybudován inundační železniční most, který je
zřejmě prvním integrálním železničním mostem na území České republiky.
Tento příspěvek je pokusem ukázat některé původní architektonické představy a jejich
přenesení do reality, do realizované stavby Nového spojení.
Příspěvek z konference Hydroizolace a vozovky na mostech z roku 2008 nám popíše praktické ukázky z praxe prováděné na jedné z největších podzemních staveb v ČR - tunelu Blanka v Praze.
Ve druhé, závěrečné části, se v příspěvku dočtete mimo jiné o řešení problému zřeďování kolejového lože a o montáži a výsunu ocelové konstrukce mostu.
Znojemský viadukt převádí jednokolejnou trať Šatov – Znojmo přes údolí řeky Dyje.
Jedná se o historicky významný objekt, který byl postaven již roku 1871. Díky
havarijnímu stavu původního příhradového mostu bylo v roce 1992 přistoupeno
k výměně nosné konstrukce za mostní provizorium ŽM16. V současné době probíhá
rekonstrukce v rámci stavby „Elektrizace traťového úseku vč. PEÚ Šatov – Znojmo“