Mosty
5.3.2010 | Ing. Antonín Pechal, CSc., Ing. Vojtěch Konečný, Ing. David Franc
Inovace v oblasti ocelových mostů s dolní mostovkou, část I.
Příspěvek se zabývá návrhem ocelových mostů s dolní mostovkou, u nichž je zvoleno
konstrukční a statické řešení odlišné proti MVL 212.
12.2.2010 | Ing. Martin Vlasák
Železniční most přes Sázavu v Čerčanech, 2. část
Stávající kamenná spodní stavba ze žulového kvádrového zdiva byla v horních částech
ubourána. Pro uložení nosné konstrukce byly zřízeny nové úložné prahy
s podložiskovými bloky ze železobetonu.
5.2.2010 | Ing. Martin Vlasák
Železniční most přes Sázavu v Čerčanech, 1. část
21. ledna 2010 se konal 15. ročník konference Železniční mosty a tunely. Náš portál je internetovým partnerem konference.
"Optimalizace trati Benešov u Prahy – Strančice" byl v listopadu
2009 uveden do provozu nový železniční most v km 144,234 na trati České Budějovice
- Praha, který se nachází na zhlaví ŽST Čerčany.
28.12.2009 | Ing. Roman König, Ing. Michal Hacaperka, Ing. Jan Sýkora
Spřažené ocelobetonové mosty na trati Plzeň - Cheb, část I.
Rekonstrukce dvou mostů je součástí optimalizace traťového úseku Stříbro – Planá u
Mariánských Lázní. Obě mostní konstrukce ( přes silnici III/605 a přes Lomský potok )
jsou navrženy jako spřažené ocelobetonové konstrukce o jednom poli. Opěry a křídla
mostů jsou sanované a doplněné novými úložnými prahy.
11.12.2009 | Ing. Jiří Borovička, Ing. David Kmošek
Železniční uzel Brno, 1. etapa, 1. část odstavného nádraží Železniční mosty v rámci 1. části odstavného nádraží, II. část
V závěru článku si představíme zpracovatele projektu.
4.12.2009 | Ing. Jiří Borovička, Ing. David Kmošek
Železniční uzel Brno, 1. etapa, 1. část odstavného nádraží Železniční mosty v rámci 1. části odstavného nádraží, I. část
CELKOVÁ KONCEPCE NÁDRAŽÍ V BRNĚ
Výsledný návrh koncepčního řešení železničního uzlu vychází ze současného stavu
napojení sedmi tratí do brněnského železničního uzlu. Jedná se o tratě vedoucí
ze směru od Havlíčkova Brodu, České Třebové, Přerova, Veselí nad Moravou,
Břeclavi, Hrušovan nad Jevišovkou a Jihlavy.
20.11.2009 | Ing. Libor Marek
Rekonstrukce mostu v km 28,713 trati Číčenice - Volary, část II.
Z provedené prohlídky a sond byly stanoveny tyto závěry:
Počet kotev podélného a příčného předpětí je shodný s archivní dokumentací (10
a 20 ks z 24 x patentový drát φP7). Provedenými sondami (vrtání, bourání) bylo
zjištěno, že kabely příčného i podélného předpětí jsou vyplněny cementovou injektáží
a nebyla ani u jedné sondy zaznamenána kaverna nebo nevyplněná dutina.
13.11.2009 | Ing. Libor Marek
Rekonstrukce mostu v km 28,713 trati Číčenice - Volary, část I.
V následujícím příspěvku z konference Železniční mosty a tunely z ledna 2009 vám představíme krok za krokem rekonstrukci předpjatého betonového mostu v Prachaticích.
6.11.2009 | Ing. David Kmošek
Rekonstrukce mostu v km 152,402 trati Hrušovany – Brno v místě křížení s tratí Břeclav – Brno, část II.
Mostní opěry jsou navrženy jako monolitické železobetonové. Opěry mají zavěšená
rovnoběžná křídla, k nimž v případě střelické i brněnské opěry přiléhají na pravé straně
svahová křídla. S ohledem na minimalizaci přesunu hmot vytěžené zeminy byly opěry
navrženy jako částečně obsypané.
30.10.2009 | Ing. David Kmošek
Rekonstrukce mostu v km 152,402 trati Hrušovany - Brno v místě křížení s tratí Břeclav - Brno, část I.
V místě křížení jednokolejné železniční trati Hrušovany – Brno se stávající železniční
tratí Břeclav - Brno je v současné době realizována rekonstrukce původního mostu,
který byl tvořen atypickým (šikmým) provizoriem z IP nosníků.
|