Technické informace
Optimalizace trati st. hranice SR – Mosty u Jablunkova - Bystřice nad Olší, přestavba železničního tunelu Jablunkovský č.2, část II. Ve 2. a zároveň závěrečné části článku nám autor přiblíží například podrobnosti o ražené části tunelu a popíše nám vybavení tunelu. 12.6.2009 | Ing. Emil Macháček, Ing. Jiří Tesař Optimalizace trati st. hranice SR - Mosty u Jablunkova - Bystřice nad Olší, přestavba železničního tunelu Jablunkovský č.2, část I. Tato stavba je součástí celkové rekonstrukce železniční sítě, která má za úkol zkvalitnit a především zrychlit železniční dopravu na našem území. V rámci Optimalizace traťového úseku státní hranice SR – Mosty u Jablunkova – Bystřice nad Olší je navržena rekonstrukce úseku km 288,702 – 289,314 se dvěma stávajícími jednokolejnými tunely. 5.6.2009 | Ing. Josef Hloušek, Ing. Otakar Hasík Technická řešení dlouhých železničních tunelů z pohledu investora a projektanta, část II. Velikost příčného řezu tunelu má zásadní vliv na cenu. Rozměr vychází z tunelového průjezdného průřezu dle ČSN 73 7508 Železniční tunely. Pod tunelovým průjezdným průřezem je prostor pro konstrukční uspořádání koleje, nutné kolejové lože a tunelovou stoku a nahoře je nutný prostor pro trakční vedení. Nejen o příčném řezu tunelu a jeho definitivním ostění si přečtete ve 2., závěrečné, části tohoto článku. 29.5.2009 | Ing. Josef Hloušek, Ing. Otakar Hasík Technická řešení dlouhých železničních tunelů z pohledu investora a projektanta, část I. Železniční doprava byla v uplynulých dvou stoletích jedním z důležitých faktorů technického a hospodářského rozvoje mnoha českých regionů. V 19. století a v první polovině 20. století na našem území vznikaly železniční tratě, jejichž trasování a parametry odpovídaly tehdejším potřebám a hospodářským zájmům. Velký vliv na výběr trasy železnice má potřeba dodržení malého stoupání a limitní velikost směrového oblouku, které podstatně ovlivňují traťovou rychlost. 16.1.2009 | Ing. Jiří Růžička, Ing. Otakar Hasík Tunel Praha Beroun - nové železniční spojení, část III. Ražba tunelu TBM v délce cca 22 km je pro jeden stroj příliš mnoho z časových důvodů. Dlouhodobý reálný postup stroje se dá uvažovat minimálně 10m/den. Z toho plyne, že jeden stroj by 22 km razil přibližně 7 let. To je příliš dlouhý horizont. Rozbory cen za tunel ukazují, že více než polovina celkové ceny je tvořena komponentem závislým na čase. 9.1.2009 | Ing. Jiří Růžička, Ing. Otakar Hasík Tunel Praha Beroun - nové železniční spojení, část II. V předcházejících dokumentacích byly uvažovány varianty s různě velkými profily tunelu. Rozdíl plochy příčného řezu mezi úsporným a velkým (uvažovaným v předpisech německých drah) je 25% , což pro celou délku tunelu znamená rozdíl v nákladech cca 6,5 mld. Kč. 19.12.2008 | Ing. Jiří Růžička, Ing. Otakar Hasík Tunel Praha Beroun - nové železniční spojení, část I. Ještě než nám zaklepe nový rok na dveře, připravili jsme pro vás příspěvek, který zazněl na konferenci Železniční mosty a tunely v r. 2007. Po základní informaci o projektu na loňské konferenci (r. 2006 pozn. redakce) se soustředíme na poslední poznatky ze zpracování přípravné dokumentace nejrozsáhlejšího tunelového projektu v ČR.. 20.11.2008 | Ing. Františka Vlková Poznámka k navrhování přípravných vrstev vodotěsných izolací z asfaltových pásů u železničních mostních objektů s podkladní konstrukcí betonovou Článkem, jehož autorkou je Ing. Františka Vlková, Vám chceme připomenout základní aspekty při volbě přípravných vrstev ze strany investorů, projektantů a přípravářů staveb. 9.6.2006 | Petr Rudolf Systémy pro správu mostů některých evropských železnic Systémy pro správu mostních a dalších objektů se neustále vyvíjejí. Jejich vývoj je stále více výsledkem spolupráce různých odborníků z praxe a výzkumné činnosti vědců z různých oborů. Význam dopravní infrastruktury pro rozvoj všech zemí vede k řešení mezinárodních projektů. 5.5.2006 | Igor Kotulán, Roman Nepraš Monolitnění prefabrikátových dílců při výstavbě mostů pro TGV v Belgii Tento článek popisuje výhody prefabrikované výstavby mostních konstrukcí na tratích vlaků třídy TGV v Belgii s použitím nesmrštivých cementových zálivek Groutex při montážních pracích při spojování prefa dílců. |
ISSN 1213-6395 | Tiráž | RSS | © 2000-2008 MOSTY.CZ, vyrobil: nexum Trilog |
(statická verze - archiv)