29.7.2011 | Ing. Libor Hökl
Optimalizace trati Bystřice nad Olší - Český Těšín, SO 23-19-10 Železniční most v km 315,894
V extravilánu obce Ropice poblíž Českého Těšína byl v roce 2009 až 2010 vybudován nový železniční most přes řeku Olši. Jedná se o ocelový dvoukolejný most s dolní ortotropní mostovkou a průběžným štěrkovým ložem, hlavní nosná konstrukce tzv. Langrův trám - tuhý trám vyztužený obloukem. Rozpětí nosné konstrukce je 62 metrů, vzepětí oblouku je 11,75 metru a hmotnost 580 tun. Celý článek Ing. Libora Hökla si můžete přečíst zde.
Zdroj: Sborník konference Železniční mosty a tunely, leden 2011 |
ISSN 1213-6395 | Tiráž | RSS | © 2000-2008 MOSTY.CZ, vyrobil: nexum Trilog |
(statická verze - archiv)