Hledej
5.9.2011  |  Ing. Jaroslav Lacina, Ing. Jiří Matějíček

Bohuslavický tunel - zajištění ostění

pohled na zajištěné ostění

Tunel z roku 1868 na trati Jaroměř - Královec byl počátkem 70. let minulého století zajištěn podskružením z důvodu deformací klenby a vypadávání kamenů z ostění. Efektivním sanačním zásahem se podařilo dlouhodobě zajistit poškozené ostění tunelu ve třech dílčích etapách v celkové délce 107,5 m. Při sanaci byly použity metody spárování zdiva speciální maltou, chemické injektáže, kotvení kovovými a nekovovými svorníky ostění nekovovými sítěmi.

 

Celý článek Ing. Jaroslava Laciny a Ing. Jiřího Matějíčka si můžete přečíst  zde.

 

Zdroj: konference Železniční mosty a tunely, leden 2011

ISSN 1213-6395 | Tiráž | RSS © 2000-2008 MOSTY.CZ, vyrobil: nexum Trilog
(statická verze - archiv)